Inne

Opis i trasa półmaratonu w Bielsku-Białej

Opis trasy: Trasa półmaratonu jest szybka. Na dystansie 21,097 km macie 815 m przewyższenia. Nawierzchnia: teren ponad 80%, asfalt (w dolinie Wapienicy), kostka brukowa (szeroka ścieżka rowerowa).

Start zorganizowany będzie przy hali widowiskowej w Bielsku-Białej. Od hali pobiegniemy ścieżką rowerową w stronę dolnej stacji kolejki na Dębowiec, wzdłuż ul.Karbowej. Następnie trasa prowadzi stokiem narciarskim w górę obok schroniska na Dębowcu (dolną stację kolejki mijamy po lewej!). Na Dębowcu proponujemy popatrzeć na piękne widoki na miasto.

Za schroniskiem pobiegniemy w prawo (szlakiem konnym) szybkim zbiegiem w kierunku Wapienicy, lekkie podbiegi. Dobiegniemy do asfaltu, którym pobiegniemy w lewo w stronę zbiornika Wapienica. Za zbiornikiem pobiegniemy w prawo (teren) na "pętlę w Wapienicy". Będziemy się piąć wysoko w górę do wysokości ok. 700m n.p.m. Dość stromy podbieg, ale da się bez problemu wybiec szybko. Piękne widoki na miasto Bielsko-Biała i całą Dolinę Wapienicy.

Profil trasy (prawidłowy, w aplikacji powyżej są przekłamania wysokościowe)

Po wybiegnięciu na górę będziemy zbiegać szybko pięknie utwardzoną drogą leśną. Na ok. 12 km zorganizowany będzie punkt żywnościowy.  Za leśniczówką pobiegniemy w kierunku zbiornika, dokładnie tą drogą którą przybiegliśmy. Biegniemy w stronę schroniska na Dębowcu.

Tu już byliśmy, ale za schroniskiem skręcamy w prawo w kierunku Szyndzielni (szlak czerwony). Potem po ok.200 metrach skręcamy w lewo w stronę dolnej kolejki gondolowej na Szyndzielnię. Biegniemy przy dolnej stacji kolejki. Mamy w nogach już trochę ponad 18km. Po ok. 300 m odbijamy w lewo, w stronę Dębowca. Tutaj biegniemy "singiel track" w stronę toru saneczkowego. Potem zbiegamy już w stronę ul.Skalnej, którą biegniemy aż do ronda i ścieżką rowerową biegniemy w stronę hali widowiskowej. Przecinamy ul.Karbową, biegniemy tak jak zaczęliśmy bieg. Na terenie hali widowiskowej będziemy mieli piękny dobieg do hali, potem wbiegamy na piękną halę i kończymy bieg przy dźwiękach głośniej muzyki i dopingu kibiców.  Uwaga: na trasie biegu będą poruszać się turyści a czasami rowerzyści. Zachowajcie uwagę!

Dystans: 21,097 km, Przewyższenie: 815 m. Atest UBS. Start godzina 10:00. 25.06.2016